Pagina's

dinsdag 16 augustus 2011

10 x 10 kaartjes

Omdat mijn voorraad 10 x 10 kaartjes aardig was uitgedund heb ik er van de week een paar gemaakt.

De vlinders en het randje zijn met de silhouette gesneden, de cirkel met een cirkelsnijder, het papier is uit een Action blokje. Verder afgemaakt met "stiksteekjes" met een gelpen en op het lijfje wat pareltjes met een parelpen. De lay out is afgekeken van deze kaart van Kristina Werner.

Dit model kaart wilde ik al een tijdje maken en ik dacht waarom zou ik hem niet in 10 x 10 formaat kunnen maken. Er lag nog een restje van het designpapier (Action) op mijn bureau en dat paste precies. Een stickerrandje, eveneens Action, en een gouwe ouwe Stampie afbeelding maken het af. Nadat ik de afbeelding had uitgeknipt, miste ik een matje, was te lui om dat ook met de hand uit te knippen. Heb de afbeelding gescand en via de silhouette studio software getraced en een matje gemaakt en uitgesneden. Een paar geponste bloemetjes, een takje en wat blingsteentjes maken het geheel compleet. De tekst is gestempeld met Versamark inkt en geƫmbossed met wit poeder.

Ook deze kaart is gemaakt met behulp van de silhouette studio software. De tekst, de bloem en de vlinder rechtsboven zijn aan een frame geweld. Met een sketchpen heb ik de binnenlijnen van het frame, de bloem en de tekst geschreven met de silhouette, daarna de buitenlijnen gesneden. Ook de losse vlinders zijn met de silhouette gesneden, de vlinders daarna van wat groene blingsteentjes voorzien. De basiskaart is met karton uit een Actionblokje gemaakt.

Ook hier weer al het snijwerk met de silhouette gedaan. Het frame zelf ontworpen in de software en daar een vlinder en tekst aan vast geweld. De gaatjes in de vlinder voorzien van dotjes stickles en op het frame met een witte gelpen een randje getekend. Randjes gesponst en zo heb je snel een kaartje klaar.

1 opmerking:

  1. Wat dacht je moet mijn zusje even overtreffen wat het gebruik van de silhouette betreft. LOL

    Ze zijn leuk.

    Groetjes Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen